Monday, January 31, 2011

How To Catch A Shiny Pokemon Heart Gold



CARLA ACCARDI
SEGNO E TRASPARENZA
Catania, Fondazione Puglisi Cosentino.



From 6 February to 12 June 2011

Alfio Puglisi Cosentino The Foundation has created the Palazzo Valle, in the heart of Catania, proposes, from 6 February to 12 June 2011, a major exhibition curated by Luca Carla Accardi Massimo Barbero.Sarà absolutely unrepeatable exhibition: the artist, in fact, it is doubly protagonist with his works but also with his personal interpretation of the architecture and spaces of the historic building, a masterpiece of Vaccarini, for which he has specially made a job that will be exposed in the last room and alternative routes, large ceramic permanent work for the courtyard. A major exhibition-installation, so. Along this path through il Palazzo, si intrecceranno e susseguiranno in un ordine ideale i suoi primi lavori sul dialogo tra spazio, segno e colore, sino alle sperimentali superfici trasparenti di sicofoil, su cui dipinge, e alle articolate installazioni di grande dimensione. Carla Accardi (Trapani, 1924) vive e lavora a Roma dal 1946. Ha partecipato al gruppo romano Forma dal 1947 ed è considerata uno tra i protagonisti dell'arte astratta italiana dal secondo dopoguerra: dal 1948 ha partecipato in più occasioni alla Biennale di Venezia. Il suo lavoro si fonda sulla feconda interazione tra segno, superficie, luce e colore, che si dirama in realizzazioni che spaziano dal dipinto all'installazione. Le prime sale della mostra saranno dedicate alle articolazioni di quelli che possono essere definiti i "segni cromatici" della Accardi, che iniziano a proliferare sulle tele dei primi anni Cinquanta in configurazioni libere e distese, per poi assumere alla metà del decennio la caratteristica bicromia del positivo / negativo, che determina la superficie tra bianco e nero. Un intenzionale scarto cronologico, nella medesima sala, mette in relazione questi lavori con l'installazione Casa Labirinto del 1999-2000, opera percorribile in cui il plexiglas è attraversato da segni grigi e neri, proponendo un confronto diretto tra le diramate stagioni espressive di Accardi. Dopo una sala dedicata alla serie delle opere a sviluppo centrico, denominate "tondi" o "cervelli", la mostra concentrerà la propria attenzione sulla strutturazione sign in grids and regular rhythm, and today you can read the color is extraordinary relevance and language. For these reasons, the exhibition explores in a new way as never before and the physicality of the dialogue between sign and transparency in the work of Accardi: it focuses in particular on the works carried out on sicofoil, ranging from works on square or rectangular frame, references to the installed shaped frames, the actual achievements in key environmental impacts beyond the painting. To underline this tension environment of the work of Accardi, the entire route of the exhibition is conceived as a location in the building that communicates with the physicality of its halls, including works Recent and produced for the occasion, as the vast area of \u200b\u200bceramics designed for her yard. The route of exposure will also be dotted with facilities located in relation to the architecture and works on the walls, such as Rolls (1965-69), Cilindrocono (1972), Screens (1972), the series of cones tiled (2004), are divided in vain (2006).

Upstairs, the exhibition presents a special hall dedicated to large works painted by the artist to his own room at the Venice Biennale in 1988, culminating with Tile Floor (2007), great work that makes the merger Architectural and sign: tile floor tile, painting, con segni alternati di colore verde e cobalto su sfondo bianco, che intende anche rimandare a un forte legame con la tradizione creativa delle arti applicate in Sicilia ed è stata realizzata a quattro mani con Gianna Nannini, che ha concepito per essa un suo brano come specifica presenza sonora parallela a quella visiva.

La mostra realizzata in collaborazione con lo Studio Accardi, sede dell'archivio dell'artista, RAM radio arte mobile di Roma, sua principale galleria di riferimento e ZERYNTHIA Associazione per l'Arte Contemporanea, è il primo grande evento espositivo dell'artista in Italia dopo la serie di significative mostre internazionali che le sono state dedicate, come quella al Centro Cultural Recoleta di Buenos Aires.
It will also be important to the public the opportunity to present new book Germano Celant "Carla Accardi. The life of forms", to be published, bringing together works from 1996 to 2009, with integration of the general catalog, through the unpublished 1946 to 1995.
During the exhibition, a monograph will be published in color by Luca Massimo Barbero, published by Silvana Editoriale, through a rich iconographic woven unpublished essays and a selection of documentary materials, intends to propose a course of focused reading work of Accardi, dedicated to the relationship between sign and transparency.


"Mark and Carla Accardi transparency
Catania, Puglisi Cosentino
Foundation (Palazzo Valle, Via Vittorio Emanuele 122)
6 February to 12 June 2011.

0 comments:

Post a Comment